HTML

EU turista

Európai körutazás, avagy megyünk és megnézzük hol, milyen az élet világválság idején. Beülünk a "mi autónkba", mögékötjük a "mi motorunkat" és világgá megyünk. Megfigyeljük, külföldön is depressziós nép-e a magyar. Dolgozunk és jólérezzük magunkat. Máshol. :)

Utolsó kommentek

IndaFotó képek

Címkék

Amszterdamban még nincs nyár

2009.06.06. 23:50 spumi

Amszterdam igazán BAHHHH (lsd: hangutánzószó. jelentése:azta k****, nem gondoltam volna, hogy ez ilyeeeeen)

Reggel f7kor indultunk Berlinből. Az az igazság, hogy még pihentünk egyet az út előtt, és milyen jól is tettük.

A Berlin-Amszterdam út oké volt. Teljesen rákattantam a szélerőművekre. Elragadtatva néztem őket. Dénes vezetett végig. A végén már elég fáradt volt, de hősiesen falta a kilómétereket. A mi autónk is nagyon fitti volt. Imádom is érte!

Délután 5 körül érkeztünk meg a campingbe, amit már előzőleg kinéztünk. Ügyesek voltunk, feldobtuk a sátrat, belefújtuk a matracoot, beköltöztünk. Már nagyon éhesek voltunk, valahogy két napja nem jutottunk meleg kajához, csak a jó német, általunk nehézkenyérnek hívott, tömör barnakenyeret nyomtuk. Eléggé emészthetetlen folyton azt enni. Kempingezés 2 éjszakára, árammal, sátorhellye, motorral 2 emberre 54Eur+a zuhany coins 2Eur. 15E Ft körüll. Azé elég drága. Viszont minden tiszta és rendezett. Szép a fű. :)

Bementünk motorral a városba. Kb 10 km-nyire vagyunk tőle. Leparkoltunk az első adandó alkalommal egy csomó veszpa meg bicaaj közé. Elképesztően nyomulósan vezetnek. Itt a biciklis és a robogós az istenek, minha ők irányítanák a forgalmat . Tolják neki rendesen a számukra kialakított sávban. Sokkal agresszívabban, mint ahogy azt Berlinben megszokhattuk.

Valami görög-török kajáldában végre ettünk egy kis főttet. Nagyon jót tett már. Aztán tanakodtunk. Szerezzünk valahogy füvet és menjünk vissza a sátorba, mert már nagyon hideg van. Ja, igen ezt el is felejtettem, befagyott a seggünk, olyan hideg van. Nem is képzeltem, hogy júniusban nem meleg van, hanem hűvös és csapadékos. Szerencsére nem áztunk el.

-Na gyere, keressünk egy cafeshopot.

-Jó, de most te beszélsz, m mindig én szoktam.

-Oké.

Cafeshopba be. Nem nagyon kellett mondanunk semmit, a csaj elénk vágta az „étlapot” . Volt rajta 4 fajta fű, melyiket kérjük. White widow-t. Mennyit? Ennyit. Oké. Annyira megdöbbentő volt az egész. Ezt így elképzelni sem lehetett korábban. Persze már hallottunk közeli ismerősöktől személyes tapasztalatokról, hogy érdekes hely ez és laza, de hogy ennyireeee. És a csaj fogta a zacsit, hagyta h válasszunk. És ez tök természetes volt. Mintha egy kiló kenyeret vettünk volna a közértben.

Hazajöttünk. Kockára fagytam az autópályán, nem is nagyon sikerült felmelegedni. 9-10 fok körül lehetett, de nem volt olyan igazi sötét este. Szerencsére :) Kipróbáltuk a szerzeményünket. Elgondolkodtató. Megszerveztük a lefekvés menetét. Elég különös mindig újabb és újabb szokásokat kialakítani egy-egy idegen helyen. Persze a lényeg mindig ugyanaz, mégis. Szokások nélkül, igazán csak az adott pillanatok vannak.

Dénes hajszárítóval felmelegítette az alvókabint, felvettünk millió réteget, összecipzároztuk magunkat és melegítettük egymást.

Az éjszaka igen hideg volt, többször fel is ébredtem, hogy na, akkor most már fordulni kell, h a másik oldalam se fagyjon le.

Túléltük. Reggel 9 kor ébredtem arra, hogy nagyon meleg van a sátorban és hogy valakik kiabálnak. Rengeteg indiai (bocs ha tévedek, de csak azok lehetnek) van a kempingben, valamiféle baseball-hoz hasonló labdajátékot játszanak és nagyon szurkolnak. Fura zene is szól, meg elég hangosak. No, mindezekről később, most indulunk be a városba, ma alaposan körülnézünk és keresünk egy internet kávézót h feltöltsük az anyagot.

De hol vannak a kurvák?

Kávézó és internet volt, csak éppen nem úgy, ahogy azt mi szerettük volna. A net nem wifin jött, hanem pár terminál volt kitéve egy cofeshopban. Furák voltunk, ahogy ittuk a kávét, nem füveztünk és nem neteztünk. Sebaj, akkor veszünk netet a campingben este, 5EUR 2 óra. Addig megírok mindent.

Szóval.

Nagyon szép volt az idő egész nap, így sokkal barátságosabb az egész ittlét, de azért azt eldöntöttük, hogy nem maradunk annyit, hétfő helyett már vasárnap lelépünk. Autópályát elkerülve, iszonyú rétegesen felöltözve bekanyarogtunk a centrumba. Legalábbis Garmin és Dénes szerinti centrumba. Volt ott sok ember, meg utcácskák, meg egy Meki, ahol jól belakmároztunk. Jó, hát tudom, választhattunk volna valami autentikusabbat is, de nem akartuk a pocakunkat a véletlenre bízni. Az ilyesmik meghatározó szempont, lássuk be.Sétáltunk egy karikát, áthaladtunk egy piacon is. Persze vettünk ezt-azt. Leggingset nekem, zoknit Dénesnek, lakatot a trélernek. Fontos dolgok ezek. :)

Aztán D indult volna már, hogy akkor ez most így oké, láttuk Amszterdamot, mehetünk „haza”.

Hohó, mondom, és mit válaszolsz majd, ha kérdezik milyen volt a piros lámpás? Gyerünk, keressük meg. Megkérdeztük a cafeshopost. Baromi gyenge angollal eljelbeszédelte, és mi megtaláltuk.

No igen, ez már centrum! Baromi sok ember. Nem. Iszonyú sok ember, néhányan furcsán nevetgélnek. Mindenhol kiülős cafek, szuvenyir boltok. Vettünk hűtőmágnest. :) Lányok még mindig sehol.Mentünk a tömeg után. Láttunk pár elfüggönyözött nagy ablakot. Igen, ez lehet az, de még biztosan alszanak. Mentünk tovább, hopp ott egy, ott is, meg ott is. Középen canal, két szélén házak, nagy ablakokkal, lámpákkal, függönyökkel, ilyen-olyan lányokkal. Volt szép is, de azért ez még nem a sűreje, ők biztosan később kelnek tényleg. Érdekes volt, harapni lehetett a férfihormontól szikrázó levegőt. A csajok himbálták magukat, rugóztak a kirakatokban a hatásosabb látvány kedvéért. Hatásos volt nemmondom.

Nekünk elég volt most ez az egy nap itt. Belsőbb életért kettő sem lenne elegendőbb, csak egy „helyi Simon” tudna bevinni minket a „bugyrokba”, esetleg egy túristakönyv. De nekünk egyik sincs, megyünk hát. Elhúzúnk melegebb éghajlatra.

2 komment

Címkék: video időjárás utazás amszterdam camping

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nigro 2009.06.07. 09:42:35

Amszterdam tényleg nagyon tuti hely. Kár, hogy csak ennyit mardtatok. A lenyitott híd + Dénes bukós kép nagyon komoly :)

spumi 2009.06.11. 12:40:55

Utólag bekerült egy videó ebbe a bejegyzésbe. Lehet nézni.